Waarom verzamelt Kinepolis data?

Kinepolis wil van zijn marketingactiviteiten zoveel mogelijk een dienstverlening maken. Dat betekent bijvoorbeeld dat we niet iedereen uitnodigen voor dezelfde films en evenementen. Een voorbeeld: als we weten dat jij van opera houdt, gaan we je uitnodigen voor de operavertoningen. Om dat te kunnen doen, moeten we jou goed leren kennen en daarom verzamelen we gegevens over je favoriete filmgenres, je favoriete acteurs, actrices en regisseurs, de muziekgenres waarvan je houdt, enz. 
We gebruiken ook data om de gebruiksvriendelijkheid van onze diensten te verhogen: wie bijvoorbeeld inlogt op de website zal bij het aankopen van tickets niet telkens opnieuw moeten ingeven naar welk e-mailadres we die tickets moeten sturen.

Daarnaast gebruiken we ook data voor meer praktische doeleinden: om je producten en diensten te leveren die je hebt aangekocht, voor klantenadministratie, om communicatie met de klantendienst mogelijk te maken en je eventuele vragen en opmerkingen daar op te volgen, om klantentevredenheid te meten, om (via camerabewaking in de bioscopen) de veiligheid van onze klanten en medewerkers te helpen garanderen, voor onderzoek naar de werking en het gebruik van onze website en mobiele applicaties, om misbruik en fraude te voorkomen en op te sporen en om te voldoen aan onze wettelijke, boekhoudkundige en fiscale verplichtingen.