Wat moet ik doen als ik vermoed dat het om een scam/fraude gaat?
Als je denkt dat je met een oplichter te maken hebt, neem alvast onderstaande stappen:
- Reageer niet en klik nergens op.
- Deel nooit persoonlijke of financiële informatie.
- Meld het via het officiële contactformulier op één van de Kinepolis-websites: kinepolis.be, kinepolis.es, kinepolis.fr, kinepolis.lu, kinepolis.ch, kinepolis.nl
- Blokkeer en rapporteer de afzender via het platform waar je het bericht kreeg.
- Meld het eventueel ook bij de bevoegde instanties:
België: https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/
Frankrijk: https://www.internet-signalement.gouv.fr/PharosS1
Luxemburg: https://circl.lu/report/
Nederland: https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/
Spanje: https://www.incibe.es/incibe-cert/incidentes/respuesta-incidentes
Top 10 FAQ
- Door een technisch probleem, bestelde ik de tickets dubbel. Kan ik mijn tickets annuleren?
- Vanaf wanneer kan ik tickets kopen voor een voorstelling?
- Waarom is mijn verjaardagsticket enkel geldig op de dag van mijn verjaardag en de twee dagen erna?
- Ik kan geen gebruik maken van het ticket dat ik aankocht, maar de voorstelling is nog niet begonnen. Kan ik mijn ticket annuleren?
- Waarom kan ik niet elke film in mijn Kinepolis bioscoop zien?
- Hoe lang speelt een film in mijn Kinepolis bioscoop?
- Wat zijn de openingsuren van mijn Kinepolis bioscoop?
- Waarom kan de geldigheidsduur van mijn bioscoopvoucher of voordeelkaart niet verlengd worden?
- Waar kan ik terecht voor een verloren voorwerp?